Ongelmia Pelipaikka/-passipalveluissa?

Julkaistu

  • Alueuutiset

Pelipaikka-järjestelmän ongelmatilanteessa tutustu ohjeisiin.

    Täsmennämme palveluamme Pelipassi-, pelaajasiirto- ja/tai Pelipaikka-järjestelmän ongelmatilanteissa ja toivomme seurojen, pelaajien ja muiden asioita hoitavien toimivan jatkossa alla olevien ohjeiden mukaisesti. Ensisijaisesti lähin apu esim. PalloID-numeron selvittämiseksi löytyy omasta joukkueesta ja/tai seurasta.

    Seuroilla on Pelipaikkaan käyttöoikeudet joilla avulla seuran pelaajien tiedot löytyvät ja voidaan hoitaa pelipassin osto tms. tehtävä (ja toimittaa tilisiirto esim. sähköpostiin, jos maksusta vastaa pelaaja itse tai hänen huoltajansa). Seuratunnuksilla voidaan myös tehdän muutoksia vielä rekisteröitymättömän pelaajan tietoihin (esim. sähköpostiosoitteen muutos/korjaus).

    Näihin Pelipaikan ohjelinkkeihin kannattaa tutustua, jos on epävarmuutta rekisteröinnistä ja/tai passin uudistamisesta:
    Rekisteröityminen
    Passin uusiminen

    Yleisimpiä tilanteita, jotka on syytä ottaa huomioon (jotka estävät rekisteröinnin/passin uudistamisen):
    - rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjätunnukseksi kirjattava sähköposti ei voi olla useammalla ihmisellä sama,
    - kun rekisteröinnin yhteydessä pyydetään kirjaamaan PalloID-numero ja syntymäaika, on syntymäaika kirjattava järjestyksessä: syntymävuoden kaksi viimeistä numeroa, kuukausi kahdella numerolla ja päivä kahdella numerolla ja kaikki ilman mitään välimerkkejä. Esim. syntymäaika 31.12.1980 kirjataan muodossa 801231,
    - jos alaikäinen lapsi on jo aktiivisena Pelipaikassa omana itsenään, ei häntä voi enää siirtää huoltajan/vanhemman oman rekisteröinnin alle, vaan hän rekisteröityy omilla tunnuksillaan (mm. oma sähköpostiosoite),
    - uudistamisen yhteydessä ei tule samanaikaisesti valita pelipassien maksuvalikossa sekä jalkapallo- että futsal-passia, vaan ainoastaan toinen. Kun valittu passi on kirjautunut, voidaan käydä uusimassa toinen lajeista ja toisen passin hinnaksi tulee 0 euroa,
    - harrastepelaajaksi tulee kirjata vain pelaaja, joka ei osallistu virallisiin sarjoihin vaan pelaa esim. korttelisarjoissa korttelipassilla. Kaikkien piirisarjapelaajien status on "Amatööri".

    Jos ongelma ei ratkennut, toimi seuraavasti:

    • tarvitessasi toimintaohjeita Pelipaikka-rekisterin käytössä tai et saanut ID-numeroasi seuralta - ota yhteys puhelimitse piiritoimistoon numeroon 09 530 6260,
    • jos asiasi koskee maksuja, epäselvyyttä edustusoikeudessa tai henkilötiedoissa - laita sähköpostia osoitteella [email protected] ,
    • jos asia koskee ammattilaista tai sopimuksellista amatööriä - ota yhteys Palloliiton tukipalveluun sähköpostilla osoitteella tuki(*)palloliitto.fi tai puhelimitse +358 9 31585000,
    • jos asia liittyy henkilöön, joka ei ole Suomen kansalainen - ota yhteys Palloliiton tukipalveluun.

    HUOM! Varaathan aina yhteyttä ottaessasi esille kaikki kunkin ongelmatilanteen selvittämiseen tarvittavat tiedot (esim. PalloID-numero, henkilötunnus, maksupäivä ja euromäärä, pelaajan kansalaisuus jne.).

    Pyrimme ratkaisemaan ilmenneet kysymykset/ongelmat mahdollisimman pikaisesti ja tehokkainta se jatkossa on, kun toimitaan edellä mainituilla yhteystavoilla!