Santtu Luoto sekä HJK-juniorit palkittiin Captain's Ball gaalassa

Julkaistu

• Alueuutiset

Suomen Palloliitto ja Veikkausliiga ovat palkinneet jalkapallokauden 2013 parhaita Finlandia-talossa Helsingissä 11.11.  järjestetyssä Captain’s Ball-gaalassa. Helsinkiläisistä grassroots-toimijoista arvostetut palkinnot saivat Santtu Luoto sekä HJK-juniorit.

Vuoden Grassroots-toimija: Santtu Luoto, FC Kontu

Santtu Luoto on vaikuttanut jalkapallon kautta jo noin 20 vuoden ajan monen kontulalaisen nuoren elämään. Hän aloitti 1994-syntyneiden kymmenvuotiaiden tyttöjen valmentajana ja valmensi heitä aina B-tyttöihin saakka. Oman joukkueensa ohella Santtu Luoto on tehnyt paljon arvokasta työtä seuran tyttöjalkapallon eteen ja ollut apuna uusien joukkueiden perustamisessa. Hän oli rakentamassa Itä-Helsingin seurojen välistä yhteistyötä ja toimintamalleja. Hän oli mukana myös Palloliiton päiväkodeille suunnatussa Pusta ja Pampa -projektissa tarinan kirjoittajana. Hän välittää hienosti futiksen ilosanomaa myös monipuolisilla valokuvillaan toiminnasta. Luoto on järjestänyt Kontulassa näyttelyn, jossa futiskuvat olivat esillä.

Vuoden Grassroots –seura: HJK-juniorit

HJK-juniorit on tehnyt paljon työtä parantaakseen lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia. Tänä vuonna seura rakennutti yhteistyössä muiden tahojen kanssa kaksi tekonurmea, joista toisella tulee toimimaan myös lämmitettävä ilmapainehalli. Seuran pelipassimäärät ovat nousseet jo lähes 1 900 pelaajaan. Seura on käynnistänyt kaupungin ja perheiden arvostaman iltapäiväkerhoyhteistyön useiden helsinkiläisten koulujen kanssa. Lisäksi useita uusia joukkueita perustetaan vuosittain ja viime vuosina myös tyttöjoukkueiden määrä on lisääntynyt huomattavasti. Yhtenä seuran hienona saavutuksena voidaan pitää pitkään työstetyn modernin valmennussivuston valmistumista. Osa sivustosta on avoin kaikille käyttäjille, seurasta riippumatta.

Lisää palkinnon saajia Palloliiton sivuilla.